Tengerre magyar! - Montenegró - 2.rész /programok/

Montenegró, az ismeretlen szépségek országa. Számomra mondjuk már nem az - mármint nem ismeretlen :D szépnek szép, sőt gyönyörű!! Az állomásra érkeztünkkor várt ránk a feladat: keressük meg a transzferkocsit. A szálláshoz járt ingyenes transzfer, így vártak minket, névre szóló kis táblával. Könnyű dolgunk volt szerencsére. Egyedi nevet választottunk magunknak, kértük a szállást, hogy a "Team Lumper" megnevezéssel várjanak minket. A Maunika show ihlette a nevet :D

Végre a tengerparton!!!

Tehát akkor a szállásról. Bar-ban volt a szállásunk, egy lime ültetvény mellett. Nagyon szép környéket fogtunk ki, és egészen jó áron is volt. Ezért is szeretem a bookingot, jó szállásokat foghat ki rajta az ember. Szállodában voltunk, és a foglaláshoz tartozott svédasztalos reggeli is. Jó is volt, hogy nem kellett azon gondolkodni, hogy mit is együnk reggelire, nem kellett boltba járni stb.

A szállás előtti szőlőlugas

Az első nap érkezés után csak pihentünk, illetve lementünk a tengerpartra. Mivel már többször jártam Bar-ban, így ismertem a környéket. Első nap a városi strandra mentünk le, úgyis az volt a lényeg, hogy végre érezzük bőrünkön a tenger hűsítő vizét. A part itt köves-kavicsos, tengerjáró papucsra szükség lehet. Engem személy szerint nem zavar a kő, így én nem szoktam papucsot használni. Ha beljebb mész, akkor már homokos lesz az alja. Nagy szerencsénk volt, ugyanis szinte teljesen szélcsend volt az első napokban, így még nagyon bent a vízben is leláttunk a tenger aljára.

A városi strandon, háttérben a szép hegyek

Bar környékén számos szép strand található, mi a Crvena Plaza (vörös strand) nevűt látogattuk meg. Személy szerint nekem ez a kedvencem. A strand alapból vörös apró kavicsos, ezt tarkítja meg néhol pár nagy hófehér kő vagy szikla. Nagyon szép strand, fotózkodáshoz is teljesen jó. Itt töltöttük második napunkat szinte teljesen. A strand lakott területen kívül található, így sétálni kell elég sokat. Viszont ha ehhez nincs kedvünk, akkor busszal is ki lehet jönni, mely félóránként jár. Idén a strantól a városba minden óra 20kor és 50kor jött busz vissza a város felé.

A vörös strandon. Sok séta, de megéri!

Ha valaki Bar-ban jár, akkor mindenféleképpen látogassa meg Stari Bar-t is! Ez Bar óvárosi része, ahol két mecset is található. Az óváros a hegyekben fekszik, így mindkét irányban szuper a kilátás onnan, akár a tenger felé, akár a hegyek felé fordulunk. A várba a belépő 2€ fejenként, így nem is drága egyáltalán, kár kihagyni. Az óvárosba buszjárat közlekedik, mi viszont fogtunk magunknak - véletlenül - egy sofőrt. A busz ára alatt elvitt minket, így úgy döntöttünk az út további részében ő lesz a sofőrünk. Így lett négyünknek egy saját 17fős kisbuszunk :D Ha a várat megtekintettük, akkor érdemes egy jót sétálni az óváros utcácskáin. Számos étterem, bár és szuvenírárus is található itt.

Az óváros egy részlete

Az óvárosban töltött idő után lesétáltunk a nagy mecsethez. A mecset látogatható, azonban nők csak beöltözve mehetnek be. Nagyon szép, érdemes megnézni. Belelátni egy másik kultúrába, megnézni milyen is az. Úgy érzi az ember, hogy tényleg nagyon-nagyon messzire elutazott.

A nagy mecset Stari Bar mellett

Esténként a tengerparton sétálgattunk, illetve mindig elmentünk vacsorázni. Nem is baj, ha nincsen a szálláson vacsora, így legalább minden este máshol tudsz enni, kipróbálni minden helyi ételt. Kedvencem volt a cevap és a sajttal töltött pljeskavica. Igen laktató és finom ételek. De a plazmás (helyi keksz szerű babapiskóta) nutellás palacsinta is nagyon finom!

Jó kis csevap vacsorára

Esténként a tengerparti sétányon nagy a forgatag, rengeteg az árus, a bárokban emberek, igazán hangulatos. Ami még nagyon jó itt, hogy van egy vidámpark is a tengerparton, így esténként lehet dodgemezni, vagy óriáscsúszdázni, vagy extrémebb dolgokat is kipróbálni. Menő :D

Barban található Montenegró egyik legfontosabb kikötője is, így számos hajókirándulás közül választhatunk, ha kirándulni szeretnénk. Legjobb ajánlatok között szerepel például egy egész napos hajókirándulás, mely alatt Budváig több helyen is megáll a hajó, így nem is unalmas. Budvában pedig egy háromórás pihenő is van, így városnézésre is van lehetőség. Mindez csak 10€ fejenként! Ennek van egy éjszakai változata is, este fél hatkor indul Budvába és éjfélre ér vissza Bar-ba. Mi is egy ilyen hajóúton vettünk (volna) részt. Sajnos kb fél óra múlva visszafordultunk. Mondjuk így is jól jártunk, mert hajóztunk egy jót, de visszakaptuk a pénzt. Így volt egy ingyen programunk :D

Na akkor induljunk hajózni!

Bar mellett található Dobra Voda nevű település is. Itt jártam először Montenegróban még két éve, így úgy gondoltuk menjünk el ide is. Kivel mással ha nem az új sofőr spanunkkal. :D Ez Bar-tól kb egy 10 perces utazásra található, így bőven megfelelő volt egy egynapos pihenős programnak. Gyönyörű kis település, gyönyörű, kék vízzel. Szerintem egy napra mindenkinek célszerű ide kiugrani, aki Bar környékén tölti a nyaralását. Kicsivel drágább itt minden, mint Bar-ban, de megéri, hiszen nagyon szép település ez. Itt is töltöttünk tehát egy kellemes pihenős napot.

Dobra Voda - jó víz.. már értem miért :)

Utolsó napunkat Bar-ban töltöttük, kicsit odébb a strandon, kipróbálva másik helyeket is a hosszú tengerparti részen. A cuccainkat a szálláson hagytuk, szerencsére kiköltözni sem kellett, hála annak, hogy hétköznap hagytuk el a szállásunkat, így nem volt közvetlenül utánunk senki. Ezért maradhattunk közvetlenül indulásig a szobában. A vonat 16:50-kor indul Bar-ból, és másnap 15:54-kor érkezik Budapestre. Akár a montenegrói vasút, akár a MÁV-Start kocsijaival jön az utas. Mi visszafelé is a montenegrói kocsival utaztunk. Az útvonal ismételten ugyanolyan látványos volt, hogy végig néztük hazafelé is sötétedésik. Mivel ez volt a negyedik utam, így már nyolcadszor láttam ezt a tájat, de mégis ugyanúgy végignéztem. Higyjétek el, ez a vonatút tényleg nagyon látványos, egyszer mindenkinek el kell erre jönnie!

Úton hazafelé a hegyekben

És az árakról végül. Négy éjszakát töltöttünk Montenegróban, egyet lefelé, egyet pedig felfelé a vonaton. Így összesen hat éjszakát töltöttünk pihenéssel. Mindez pedig fejenként 42.000Ft-ból kijött, szállodában, reggelivel. De ügyes szállásfoglalással és jegyvásárlással akár egy hétéjszakás (plusz egy-egy vonaton töltött éjszaka) nyaralás is kihozható 46-48ezer Ft/fő áron. 14 éven aluliaknak pedig még olcsóbb ez az ár!! Nagyszerű, nem?

Sajnos - egyelőre - úgy néz ki, hogy jövőre a MÁV-Start nem közlekedteti montenegrói kocsijait. De ez senkit ne tántorítson el az utazástól, szabadkai vagy újvidéki átszállással ugyanúgy lejuthatunk a montenegrói tengerpartra. Így pluszban még egy városnézés is belefér, érdemes így már reggel útnak indulni. Sőt még kényelmesebb is a montenegrói vasút hálókocsija, nem mellesleg olcsóbb is. Ha érdekel, nyugodtan írj facebookon, és segítek mindenben nagyon szívesen :)

A hazautat is élvezzük, nincs is jobb mint ágyból nézelődni

Végezetül pedig remélem megjött a kedvetek jövőre Montenegróba látogatni, természetesen vonattal :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Irány a hegyekbe! - Bajor csodavilág, Garmisch Partenkirchen

Egynapos Gyors - Szabadkás Videós

Tengerre magyar! – Vonattal elérhető tengerpartok (FRANCIAORSZÁG)