Irány a hegyekbe! - Barangolás a téli Magas-Tátrában

Február vége van, de ennek ellenére most jön meg az igazi tél. A héten sokfelé havazott hazánkban is, de ha valaki igazi magashegyi terepre vágyik, annak külföldre kell utaznia. Eshet a választás ilyenkor a Magas-Tátrára is, mely vonattal is könnyedén elérhető. Így tettünk mi is 2016 februárjában, vonatra szálltunk és meg sem álltunk a havas hegycsúcsokig.

A Magas-Tátra a távolban

Természetesen vonattal utaztunk, a 6:30-kor induló Rákóczi EC-vel. A vonat menetrendje azóta sem változott, továbbra is 6:30-kor indul a Keleti pályaudvarról. Sajnos a vonatban étkezőkocsi nem közlekedik, így erről le kell mondani. Viszont az út sem olyan hosszú, hogy feltétlenül szükség legyen rá. A vonaton másod és első osztályú kocsik vannak, így választani is van lehetőségünk. Mi első osztályon utaztunk, jóval kevesebben vannak, mint másodosztályon, így azért kényelmesebb sokkal az út.

A vonat csak Kassáig közlekedik, így itt át kellett szállnunk. A szlovák vonatok színvonala kissé más, mint a magyar járatoké, annak ellenére, hogy hasonló országokról beszélünk. Természetesen a vonaton (gyorsvonat..) légkondícionált kocsik voltak, illetve még étkezőkocsi is volt a járaton, így úgy döntöttünk, hogy akkor itt meg is ebédelünk, míg a vonat Kassáról Poprádra ér. Így legalább nem leszünk éhesek.

Camembert sajtos csirkemell - ebéd a szlovák vonaton

A szállásunk Poprádon volt, innen ugyanis könnyen elérhető a Tátrai Elektromos Vasúttal minden, akár a Csorba tóhoz, akár a Lomnici csúcshoz és a sípályákhoz utazna az ember. És a legjobb az egészben, hogy a MÁV-Start-nak van egy jó ajánlata is ehhez! Méghozzá egy olyan kirándulójegy, ami nem csak az oda-vissza útra érvényes, hanem a kisvasút szerelvényeire is 4 napig! Így pedig igazán jó áron kihozható egy ilyen kirándulás, mivel ez mindösszesen 36,5€, 14 év alattiak részére pedig csak ennek a fele, 18,25€. Ez az ajánlat másodosztályra érvényes.

A Tátrai kisvasút. Modern, alacsonypadlós, légkondis.. majdnem mint a felcsúti...

Szállás mindenkinek kénye-kedve szerinti árszínvonalon található, mi a Hotel Satel-ban szálltunk meg két éjszakára, lakosztályban. Mondjuk én személy szerint nem neveztem volna lakosztálynak, inkább egy kilencvenes években berendezett középosztálybeli család lakásának :D De legalább olcsó volt, végülis 150€-ba került két főre két éjszaka félpanzióval. Így azért érthető, hogy nem olyan lakosztály mint a filmekben. De tágasnak viszont nagyon is tágas volt, az nagyon tetszett benne. Illetve az erkély is.

Retro lakosztály :D

Első nap délután vonatra szálltunk, hogy Poprádról elutazzunk a Csorba tóhoz. Ehhez használhatjuk a kisvasutat, de nagyvasút-fogaskerekű kombóval is lehet utazni. Célszerű odafelé a kisvonattal, visszafelé pedig a fogaskerekűvel és a nagyvasúttal, mert az a gyorsabb. A Csorba tó gyönyörű környezetben fekszik (ha nincs köd, akkor biztos látni is :D ), jó volt körülötte sétálni egyet a csodáj téli tájban. Elgondolkodtam, hogy itt se lett volna rossz szállást foglalni, bár biztos nem jött volna ki ilyen áron.

A Csorba tó, ha ködben mész megnézni :D

Este visszaértünk a szállásra, majd jött a vacsora. Az ellátás nem rossz, de nem is a legjobb. Kicsit olyan volt mint a menzás kaja, amin a menzás néni próbál kicsit igényeskedni (szedőkanállal formált rizskupac egy petrezselyemlevéllel, mellette egy db ipari rántott hús ami mellett uborkakarika). Az étterem is nagyon hajazott a kilencvenes évekre, már csak pár váltöméses üzletasszony hiányzott a teljes képből :D Nekem amúgy semmi bajom az ilyen kajával, jól laktunk ez a lényeg. Bár szállodában kicsit fura. Na mindegy. Az ágy viszont kényelmes volt, jót aludtam.

Étterem a 90-es évekből

Másnap a Lomnici csúcshoz indultunk. A vonattal Tátralomnicig kell utazni, onnantól pedig felvonóval lehet felmenni a csúcsra, vagy a Kőpataki tóig. Mi sajnos csak az utóbbiig jutottunk, ugyanis aznapra már nem volt több jegy a csúcsra járó felvonóra. Érdemes online előre megvenni a jegyet!

Ott mennénk szépen felfelé - ha lett volna jegy

Tátralomnicig választhatunk, hogy a kisvonattal vagy rendes vonattal megyünk, mind a kettőre jó a jegy korlátlan útra! A kisvonat lassabb, viszont egyik irányban érdemes azzal menni.

Úgyhogy nekünk maradt ez a látvány :)

A kirándulás után visszamentünk a szállodába, elfogyasztottuk a menzastyle vacsoránkat, majd tartottunk egy jó kis tátratea estet.

Tatratea, Cola és Activity.. jólesz :D

Este pihentünk egy jót, majd reggeli után összepakoltunk, és útra keltünk. Egyelőre még nem haza, csak Kassáig. Célszerű így hazaindulni, így még egy kassai városnézéssel felturbózhatjuk a hazautat is.

Szent Erzsébet Dóm Kassán .. Gyönyörű!

Kassa városa nagyon szép (a belváros), ami szerencsére nincs is messze a vonatállomástól sem, így simán bejárható gyalog is. Rengeteg magyar kori emléket találhattok a városban, látszik, hogy nem is olyan régen még Magyarországhoz tartozott. A nap folyamán bejártuk a belvárost, illetve megebédeltünk egy jó kassai étteremben.

A Jakab palota, egy látnivaló Kassán

Kassáról a 18:02-kor induló, szintúgy Rákóczi IC-vel utaztunk, mely körülbelül 3 és fél óra utazás után érkezik meg Budapestre.

Na ez is megmaradt :D

Kedvet kaptál egy ilyen tátrai kiránduláshoz? Akkor mire vársz, irány a szálláskereső, már egészen olcsón találhatsz egy-két éjszakára is szállást. Én leginkább a booking.com-ot ajánlanám, minden utazásomhoz ott foglaltam eddig. Ha pedig nem szeretnél korán reggel indulni mint mi, akkor sincs gond, ugyanis este is indul vonat Kassára, 18:30-kor, amivel 23:22-re érkezhetünk meg - kassai átszállással - Poprádra. Így pedig a szombati napunk teljesen kitölthető kirándulásokkal, akár a Csorba tó és a Lomnici csúcs is meglátogatható. Szállást a bookingon pedig már akár 11€/fő áron is találhatsz! Ha jól foglalsz szállást, akkor egy két fős, két éjszakás tátrai hétvége akár 60€ alatt is kihozható szállással és vonatjeggyel! Mi ez, ha nem felhívás egy jövő hétvégi utazásra? Ha segítség kell, írj csak nyugodtan, válaszolok mindenkinek. A fő: Európában? Vonattal!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Irány a hegyekbe! - Bajor csodavilág, Garmisch Partenkirchen

Egynapos Gyors - Szabadkás Videós

Tengerre magyar! – Vonattal elérhető tengerpartok (FRANCIAORSZÁG)